هنر

نور (light) و آشنایی با بهترین نور جهت عکاسی

نور(light) چیست ؟

نور(light) از ذراتی بنام فتون تشکیل شده است .نور مهمترین رکن عکاسی می باشد . و امروز شناخت نور به یک علم تبدیل شده است.که خود دنیای گستردهای می باشد که نا محدود هست.

 نور را می‌توان به‌صورت زیر دسته‌بندی کرد:

۱- نور طبیعی مثل نور خورشید

۲- نور مصنوعی مثل نور لامپ

اشعه نور

همان طور که می دانیم نور خورشید بهترین نور برای عکاسی می باشد. که دارای هفت طیف نور می باشد. که ترکیب این هفت نور، به یک نور سفید تشکیل می شود .

طیف نور

علت برتری نور خورشید ؟

هر نور طول موج مخصوص خود دارد و نور خورشید کامل ترین طول موج هر نور را به ما می دهد. که همین با عث ثبت شدن بهتر هر رنگ می شود و کیفیت عکس در نتیجه بهتر خواهد شد . سازنده گان تجهیزات عکاسی سال ها در سعی و تلاش هستند تا بتوانند مبنع نوری مانند خورشید بسازند. برای فضای استودیو عکاسی ولی هنور نوری مشابه خورشید و با این طول موج نور ساخته نشده و حتی برند های معروف و گران قیمت هم با اختلاف درصد از نور طبیعی عقب می باشد. نور مهم ترین عنصری در عکاسی هست که عکاسان حرفه ای را همیشه برای ثبت عکس های خود با آن ارتباط زیادی دارند و هروز سعی بر آن دارند تا با شناخت وسیع تری به سمت آن بروند تا بتوانند بوسیله نور مفهوم بهتری به آثار خودشان بدهند .

امید واریم که از این مقاله نهایت استفاده لازم را برده باشید . به زودی در مقاله ای جدید درباره تجهیزات نور و نور پردازی و بهترین محیط برای عکاسی توضیح خواهیم داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *