تازه ها

چشم بند خواب یا همان ماسک چشم (Sleep blindfold) چه مزایایی برای بدن دارد ؟

مزایای استفاده از چشم بند خواب

۱ . جلوگیری از رسیدن نور به چشم انسان

مهم ترین فایده یک چشم بند خواب (Sleep blindfold ) جلو گیری از رسیدن نور به چشم میباشد . نورهای مصنوعی در شب ساعت زیستی ما را که در تنظیم الگوهای خواب و بیداری نقش دارد مختل می‌کنند. قرارگرفتن در معرض نور مصنوعی ترشح ملاتونین را کاهش می‌دهد. ملاتونین هورمون محرک خواب است و کاهش ترشح آن موجب بروز اختلالاتی مانند بی‌خوابی می‌شود که مهم ترین عامل عدم ترشح ملاتو نین وجود نور های آبی هستند که پیش تر در مقاله ای جدا در باره آن توضیح دادیم . این نور های مصنوعی باعث میشوند تا چشم سیگنال اشتباه به مغز ارسال کند. و همین امر باعث بی خوابی میشود . بنابر این با استفاده از یک چشم بن خواب یا همان ماسک چشم میتوانید مانع از رسیدن نور های مصنویی و نور آبی به چشم شوید .

نور ساطع شده به چشم انسان

۲. کاهش زمان لازم برای به خواب رفتن با چشم بند خواب

هرچه محیط اطراف تاریک‌تر باشد، ملاتونین بیشتری در بدن ترشح می‌شود و خواب باکیفیت و عمیق تری خواهید داشت. استفاده از چشم بند خواب باعث می‌شود در طول ساعات شب کمتر از خواب بیدار شوید. چشم بند خواب باعث تمرکز فرد بر خواب میشود . امروزه افراد با در دست گرفتن تلفن همراه قبل از خواب باعث میشوند تا نور آبی ساطع از سوی صفحه نمایش تلفن همراه به چشم ساطع شود همین امر باعث ارسال سیگنال اشتباه به مغز میشود و باعث میشود زمان بیداری در رختخواب را افزایش می‌دهد و در صورت استفاده از آن، بسیار دیر به خواب می‌روید. بهتر است برای اینکه تمرکز بیشتری برخواب داشته باشیم از یک چشم بند استفاده کنید تا زمان بیداری در رختخواب را کاهش و زود تر به خواب بروید .

تاریکیِ کامل انرژی بدن را برای خواب افزایش می‌دهد و مانع از جابه‌جا‌شدن یا به اصطلاح غلت زدن در رختخواب می‌شود. محققان تأکید می‌کنند که برای داشتن خوابی مفید و با کیفیت به تاریکی نیاز داریم.

چشم بند مانع رسیدن نور به چشم میشود
Sleep blindfold

۳. سلامت ، و بدون عوارض

بر خلاف دارو ها ، چشم بند ها هیچ عوارض جانبی ندارند . دارو های خواب اثرات زود هنگامی بر خواب دارند اما این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که دارو های خواب اثرات نا مطلوبی بر روی بدن به جا می گذارند . ممکن هست باعث شود به دارو ها اعتیاد پیدا کنید.استفاده از چشم‌بند به پرداخت هزینه برای دارو نیازی ندارید، زیرا چشم‌بند بدون نیاز به دارو کیفیت خواب را افزایش میدهد . چشم بند ها قابل شستو شو و قابل حمل هستند .

مصرف قرص و داروی خواب آور ممنوع
Sleep blindfold

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *