تازه ها

گلس محافظ دوربین عکاسی (شیشه محافظ صفحه نمایش دوربین)

گلس محافظ صفحه نمایش دوربین عکاسی مزایا و معایب

گلس به همان گونه که صفحه نمایش گوشی برایمان مهم هست به همان اندازه صفحه نمایش دوربین برای ما مهم هست . همه‌ی ما هر روز از آن استفاده می‌کنیم. . اگر آسیبی به دوربین برسد تعمیر کردن آن هم چیزی را عوض نمی‌کند. اصلا معلوم نیست بتوان آن‌ها را تعمیر کرد یا نه. پس باید مراقب دوربین عکاسی به خصوص صفحه نمایش باشید. از میان لوازم جانبی دوربین عکاسی ، محافظ صفحه نمایش دوربین عکاسی به شما این امکان را می‌دهد تا از صفحه نمایش دوربین عکاسی تان محافظت کنید.

ما در ادامه به برخی از مزایا و معایب خرید گلس محافظ صفحه نمایش دوربین خواهیم پرداخت. مدل‌های مختلف آن را بررسی خواهیم کرد و نکات تکمیلی در مورد محافظت از صفحه نمایش دوربین عکاسی را بیان خواهیم کرد.

دوربین عکاسی با گلس

گلس یا محافظ صفحه نمایش دوربین عکاسی چیست ؟

مشابه گلس محافظ صفحه نمایش گوشی همراه هست. عمدتا از شیشه یا پلاستیک ساخته می‌شود. روی صفحه نمایش دوربین نصب می‌شود و اجازه نمی‌دهد هیچ خط و خراشی روی شیشه و صفحه نمایش دوربین عکاسی بیفتد. هردوربین محافظ صفحه نمایش خواص خودش را دارد. مطابق با اندازه‌ی دوربین. برندهای تولیدکننده برای هر دوربین گلس مخصوص آن را تولید می‌کنند که کاملا با اندازه‌ها و فرم دوربین عکاسی متناسب هستند.

این گلس‌ها به صفحه نمایش می‌چسبند. قسمت پشتی آن یک چسب سیلیکونی با ضخامت خیلی کم دارد که اجازه نمی‌دهد گلس از صفحه نمایش جدا شود. عمدتا ضخامت کمی دارند. البته به برند تولیدکننده هم بستگی دارد. اما تا ۰٫۳ میلی‌متر و کمتر از آن برای دوربین بسیار مناسب است.

این گلس‌ها قیمت زیادی ندارند. ارزان هستند و تا مدت‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. به راحتی روی صفحه نمایش نصب می‌شوند و اگر بخواهید آن‌ها را جدا کنید هیچ اثری روی صفحه باقی نمیگذارند و مثل روز اولش تمیز و بدون هچگونه چسب و لکه باقی می‌ماند.

ضد خش

مزایای گلس محافظ صفحه نمایش دوربین عکاسی

  • از مهم ترین مزایای گلس دوربین عکاسی میتوان گفت : در برابر خط و خش ، ضربه از صفحه محافظت می‌کنند. این مهم‌ترین و اولین دلیل استفاده از این گلس‌ها یا محافظ ها صفحه نمایش دوربین هست. صفحه نمایش ها معمولا از شیشه‌های مستحکم ساخته می‌شود اما همچنان نمی‌توان از سالم ماندن آن ها حین ضربه مطمئن باشیم . بارها دیده‌ایم که دوربین عکاسی از دست دوستان‌مان افتاده است و صفحه آن کاملا شکسته است. شاید برای خود شما هم اتفاق افتاده باشد.
گلس شکسته
  • ضد لکه و چربی هستند. این خاصیت مهمی است. اثر انگشت یا چربی با کوچک‌ترین لمسی رو صفحه نمایش دوربین عکاسی می‌ماند و باعث افت کیفیت دید ما می‌شود. اما با این گلس ها از شر لکه‌ها و اثر انگشت و غبار روی دوربین راحت می‌شوید.
  • دوام بالایی دارند. با اینکه ضخامت کمی دارند اما مقاومت بالایی دارند و احتمال شکسته شدن آن‌ها بسیار کمتر است.
  • بعد از جدا کردن آن‌ها هیچ اثری از چسب روی صفحه نمایش نمی‌ماند.
  • هم اندازه با صفحه نمایش دوربین است . لبه‌های اضافی ندارد و به دلیل ضخامت کم آن عملا احساس نمی‌کنید که روی صفحه نمایش خود گلس نصب کرده‌اید.
  • هیچ مشکلی با کاور های مختلف ندارد. هر کاور که دوست دارید را می‌توانید روی دوربین عکاسی خود نصب کنید. به جز کاور های خاصی که خودشان محافظ دارند.
  • روی وضوح و کیفیت دوربین اثری ندارد. مثل سابق می‌توانید عکس‌های باکیفیت بگیرید. 

معایب محافظ صفحه نمایش دوربین عکاسی

  • در گذر زمان کمی کدر می‌شوند (یک سال و بیشتر) و روی کیفیت دیدما کمی اثر می‌گذارند.(خیلی ناچیز )
  • با برخی کاور ها که خودشان محافظ صفحه دارند همخوانی ندارند. برخی کاور ها که لبه‌‌های غیراستاندارد دارند هم مشکلاتی در هنگام نصب گلس وجود دارد.
  • ضخامت بالای گلس‌ها هم روی وضوح و دید ما اثر می‌گذارد. هرچقدر ضخامت آن کمتر باشد بهتر است. البته باید مقاومت و دوام آن را هم در نظر بگیرید.
گلس دوربین

چند راهکار برای محافظت از دوربین عکاسی و صفحه نمایش

برخی کاورها روی این ویژگی دست گذاشته‌اند و در حاشیه‌های صفحه نمایش یک فوم با ضخامت نسبتا زیاد قرار داده‌اند که هر ضربه‌ای را دفع می‌کند. اما در اکثر قاب‌ها چنین قابلیتی وجود ندارد. گرچه قاب به خودی خود یک محافظ خوب برای دوربین محسوب می‌شود. اکثر افراد از این کاورها استفاده می‌کنند و خیلی کم پیش آمده که به صفحه نمایش اسیب رسیده باشد. کاور های ژله‌ای که به دلیل انعطاف‌شان قابلیت ضدضربه هم دارند گزینه‌ها‌ی خوبی هستند. کیف‌های دوربین عکاسی دوشی و شانه آویز که ضخامت بسیار بالاتری دارند هم گزینه‌ی مناسبی هستند. این کیف‌ها علاوه بر بدنه و صفحه نمایش دوربین از لنز دوربین هم محافظت می‌کنند.

در بستر اینترنت ویدیوهایی برای محافظت از صفحه دوربین به وسیله ی آهنربا و یا گلس‌های معمولی گوشی وجود دارد. می‌توانید این روش‌ها را امتحان کنید. اما در نظر داشته باشید که قیمت گلس محافظ لنز دوربین گوشی کمتر از گلس‌های معمولی است و اضافه کردن آهنربا و یا مواردی از این دست تنها ظاهر دوربین شما را به هم می‌ریزد. خرید محافظصفحه نمایش بسیار عاقلانه‌تر و هوشمندانه‌تر است. نیازی نیست از چسب‌های مختلف استفاده کنید. راحت هستید و بدون دردسر این گلس را روی صفحه نمایش دوربین خود نصب می‌کنید و از آن استفاده خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *